Allereerst complimenten voor het uitzoekwerk en de stamboompublicatie. Om mijn plek in het geheel te duiden wat info over mijn lijn die begint bij nr.48. Mijn overgrootvader (zoon van schoenmaker Ooltgensplaat) vertrok naar Charlois en was hier groenteventer (met honden onder de kar). Zijn zoon Krijn Wielhouwer geboren 1891 (mijn opa) was leerbewerker en later stoffeerder in Klaaswaal. Zijn zoon Pieter K. Wielhouwer geb.1930 mijn vader ging na zijn middelbare school naar Rotterdam om als assurantie medewerker bij Mees en Zoonen te werken. Mijn vader en moeder zijn inmiddels overleden dus ben ik O. Wielhouwer geb.1957 (enige zoon) de laatste in de lijn. Heb na mijn militaire dienst eveneens in de assurantie gewerkt, bij de Nieuw Rotterdam N.V. afd. varia, met o.a. de zeer vriendelijke collega’s Ella en Anita.
Hallo,
Waarom schrijven jullie dat Willem van dam directeur was van de Gilda fabriekt? Deze fabriek is opgericht door Davids en Gillet. Loek Gillet is tot aan faillissement directeur geweest. Graag een correctie doorvoeren.
Hallo. Dank voor uw reactie.
Er staat nergens dat Willem van Dam directeur was. Wel dat Abraham van Dam directeur was. Hij was namelijk Directeur Verkoop. Dat zegt niets over de oprichting, wat inderdaad door Davids en Gillet is gedaan. Naast algemeen directeur Gillet, was er dus een verkoopdirecteur, namelijk Van Dam.
Met vriendelijke groet,
Willem van Dam
We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze site zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we ervan uit dat je ermee instemt.
3 reacties
O. Wielhouwer
Allereerst complimenten voor het uitzoekwerk en de stamboompublicatie. Om mijn plek in het geheel te duiden wat info over mijn lijn die begint bij nr.48. Mijn overgrootvader (zoon van schoenmaker Ooltgensplaat) vertrok naar Charlois en was hier groenteventer (met honden onder de kar). Zijn zoon Krijn Wielhouwer geboren 1891 (mijn opa) was leerbewerker en later stoffeerder in Klaaswaal. Zijn zoon Pieter K. Wielhouwer geb.1930 mijn vader ging na zijn middelbare school naar Rotterdam om als assurantie medewerker bij Mees en Zoonen te werken. Mijn vader en moeder zijn inmiddels overleden dus ben ik O. Wielhouwer geb.1957 (enige zoon) de laatste in de lijn. Heb na mijn militaire dienst eveneens in de assurantie gewerkt, bij de Nieuw Rotterdam N.V. afd. varia, met o.a. de zeer vriendelijke collega’s Ella en Anita.
Mirjam Halkes
Hallo,
Waarom schrijven jullie dat Willem van dam directeur was van de Gilda fabriekt? Deze fabriek is opgericht door Davids en Gillet. Loek Gillet is tot aan faillissement directeur geweest. Graag een correctie doorvoeren.
Waar komt deze info vandaan?
Met vriendelijke groet,
Mirjam Halkesc
Webmaster
Hallo. Dank voor uw reactie.
Er staat nergens dat Willem van Dam directeur was. Wel dat Abraham van Dam directeur was. Hij was namelijk Directeur Verkoop. Dat zegt niets over de oprichting, wat inderdaad door Davids en Gillet is gedaan. Naast algemeen directeur Gillet, was er dus een verkoopdirecteur, namelijk Van Dam.
Met vriendelijke groet,
Willem van Dam